Opleiding Training Besto

Onze enthousiaste servicemedewerkers hebben een opfriscursus keuren bij Besto gevolgd. Besto heeft namelijk de kwaliteiten van haar producten hoog in het vaandel en hecht er daarom veel waarde aan, dat het keuren aan alle (wettelijke) eisen voldoet. Samen met Maritech zorgt Besto ervoor dat zowel consumenten als professionals te allen tijde kunnen vertrouwen op het keuringsstation van Maritech.

Service van uw reddingsvest

  • Een opblaasbaar vest heeft periodieke controle nodig door de eindgebruiker en full service door de fabrikant of een geautoriseerd servicestation.
  • Onderhoud is van levens belang.
  • Lees altijd de gebruiksaanwijzing voor gebruik en volg de instructies op in de gebruiksaanwijzing.
  • Lees nadat uw vest gekeurd is de aanvullende opmerkingen op het afgegeven certificaat.

Waarom advies jaarlijkse keuring?

Opblaasbare vesten hebben onderhoud nodig, net zoals auto’s de APK hebben, vandaar dat jaarlijkse service sterk wordt aangeraden. Dit omdat de smeltpil wel langer mee gaat, maar door de praktijkkennis van Besto en Maritech opgedaan tijdens het onderhoud van opblaasbare vesten zien we veel vesten die:

  • lek zijn (kan door slijtage of “scherpe” invloeden van buitenaf)
  • onderdelen kwijt zijn (van gascilinder tot smeltpillen).
  • reflectie missen.

Om de twee jaar onderhoud kan levensgevaarlijk zijn.

Dit bericht is gepost in Nieuws. Bookmark de link.